026-34510497 info@parsrazmtolidi.com
پارس رزم تولیدی لباس رزمی

لباس ووشو

لباس ووشو

لباس ووشو و ورزشو هنر ززمی آن یکی از گروه ورزش های رزمی و زیر مجموعه کونگ فو است مهد این بازی چین است ووشو منبع همه ورزش های رزمی است ووشو به روشها و سبکهای مختلف توصیف می شود هرکدام سبک تاکتیکها و قوانین خاص خود را دارند.تفاوت در سبک در واقع منجر به بسیاری از سبک های مختلف مبارزه شده است اما به طور کلی فلسفه اش در طول 5000 سال تغییر نکرده است. ووشو نه تنها به مفهوم حمله و دفاع محدود نمی شود بلکه شامل رشد جسم روان و روح نیز می شود.

ووشو از دو کلمه وو و شو تشکیل شده است وو به صورت دو حرف به زبان چینی نوشته شد و معنی Zhi و ge سلاح جنگی قدیمی را کنار گذاشت معنای واقعی شخصیت وو کنار گذاشتن مبارزه و صلح است بنابراین ووشو علاوه بر تقویت سلامت بدن نوعی ورزش برای ذهن و توجه به ارزش های اخلاقی است.برخلاف کونگ فو که هنوز هم به سبک سنتی است ووشو دستخوش تغییرات زیادی شده است. تغییراتی مانند دویدن و روشن شدن روی دیوار ، و چرخش 720 درجه با حرکت طوفان و چرخش فن. ووشو اولیه بر راه رفتن و پریدن با کمر صاف و بازوهای باز و ایستادن از ناحیه دولا با کف و کف دست و بازو تأکید دارد.

افراد با استعداد می توانند بعد از شش ماه پرش پروانه را یاد بگیرند همانطور که در قسمت ورزشهای بدن و تناسب اندام ذکر شد ووشو یک تمرین داخلی و روانی برای ذهن و بدن است که فرد را از نظر جسمی و روحی برای مبارزه آماده می کند. بدن برای تمرینات روزانه مانند دویدن و وزنه برداری باید این قدرت را داشته باشد این یک قانون نیست بلکه یک استاندارد برای تقویت هیکل است ورزش در برابر حداکثر مقاومت بدن را قدرت فوق العاده می گویند این سطح برای تمرین کنندگان ووشو بسیار مهم است آنها باید تا آنجا که ممکن است قدرت بدنی خود را افزایش دهند.

برای انجام این کار تمرین کنندگان ووشو باید تمرینات خاصی را در گروه های مختلف انجام دهند و هر ست باید 3 تا 7 بار انجام شود و دشواری این تمرین از پایین به متوسط و زیاد است. تمرینات باید با حداکثر سرعت انجام شود تا حداکثر قدرت افزایش یابد حداکثر مقاومت به سه قسمت تقسیم می شود. Starting Strength شامل عضله سازی برای مرحله آغازین مبارزه است. Velocity Force: توانایی کاهش مقاومت جسمی فرد در حداکثر سرعت. سرعت نیرو: توانایی دستیابی به مقاومت بالا در بالاترین سرعت که به آن نیرو نیز گفته می شود.در ووشو ، برای حرکت صحیح باید بدنی انعطاف پذیر و قوی داشته باشید و توانایی پرش عقب و رول داشته باشید.

قرار دادن دست در ووشو موقعیت های مختلفی برای دست وجود دارد چنگال ، کف دست و مشت شدن همه انگشتان را جمع کرده و مچ را به سمت پایین خم کنید. مراقب باشید انگشتان خود را خم نکنید. کف همه انگشتان خود را خم کرده و با آنها شکل دهید.همه انگشتان را روی هم و از طریق انگشت شست خود روی انگشتان دیگر جارو کنید قبل از مبارزه بایستید پاها را به عرض شانه باز کنید بدن را صاف نگه دارید و به حالت عادی بایستید.

به موقعیت انگشتان ، ران ها و شانه ها توجه کنید. دستان خود را به راحتی حرکت دهید. دستها را جلوی خود قرار داده و با حرکت دورانی به چپ و راست بالا و پایین بروید. این تمرین به طور همزمان به ذهن و بدن آرامش می بخشد. دست ها و پاها باید صاف باشد و هنگام بازوها باید بازوها را در جهت مخالف دراز کرد سپس بدن را با کمک انگشتان و پاشنه حرکت دهید آن را به صورت دورانی و جلوی معده قرار دهید.

سبک ورزشی ووشو همانطور که در قسمت ورزشهای بدن و تناسب اندام ذکر شد ، سه سبک اصلی ورزش جالب ووشو تای چی چانگچوان و نانچوان است که به عنوان اشکال استاندارد و حرفه ای برای این سبک ها در مسابقات بین المللی استفاده می شود تای چی چوان تکنیکی است که به انرژی چی متکی است و بدن را از نظر جسمی و روحی تقویت می کند به این ترتیب تنفس و همچنین حرکات ملایم اساساً انرژی بدن را تنظیم و تنظیم می کنند.

چانگ چوان در واقع شامل سبک شمالی کونگ فو است و در تعریف این سبک باید گفت که کلمه Changchuan به معنای مشت بلند است. برای توضیح جزئیات این سبک باید گفت که در این سبک از حرکات راه رفتن با دست و پاهای پهن و حرکات آکروباتیک زیبا استفاده می شود. نان چوان سبک بعدی نان چوان شامل سبک کونگ فو جنوبی است و بیشتر حرکات آن سریع و انفجاری است و نشان دهنده یک مبارزه نزدیک است.